Rajd z orkanem w tle

Bardzo ciężkie warunki towarzyszyły uczestnikom 3 Rajdu Grodzkiego. Intensywny deszcz, ograniczona widoczność i błoto na trasie odcinków specjalnych wymagały od kierowców bardzo dobrej techniki jazdy i trzymania emocji na wodzy. Zawodnicy HRSMP i RSMPk trzykrotnie pokonywali 2 oesy o łącznej długości 45,9 kilometrów, na 156 km trasie, a  zawodnicy SKJS przejeżdżali te same odcinki, jednak w nieco krótszej wersji – 21,9 km.
– Już pierwszy oes wykluczył z walki 3  załogi rywalizujące w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, w tym dwie typowane na faworytów bieckiej imprezy. Na szczęście poza lekką deformacją aut nic złego się nie stało. Niestety, dla załogi  Jakub Rowiński/Magdalena Tokarska (Audi Quattro) był to koniec rajdu. Przygody zdarzały się także później, ale były to tylko niegroźne „zwiedzania plenerów” lub awarie techniczne. Zdecydowana większość załóg ukończyła 3 Rajd Grodzki bez problemów – mówi Krzysztof Mikruta rzecznik prasowy rajdu
– Mimo  fatalnej pogody, nastroje wśród zawodników były bardzo dobre. Podkreślali sprawną organizację imprezy i byli pełni uznania dla sędziów, którzy w strugach deszczu, przez wiele godzin, pełnili swoje obowiązki. Dodam, że całkowicie społecznie. Takie, a nie inna aura  sprawiła, że zabrakło niezwykle ważnego elementu każdej rajdowej imprezy – czyli kibiców. Ale na to organizatorzy nie mieli już żadnego wpływu.
Wszelkie „cierpienia” zawodnicy powetowali sobie przyjmując puchary i nagrody ufundowane m.in. przez Starostwo Powiatowe w Gorlicach. Oczywiście, nie zabrakło pamiątkowych zdjęć i hucznych braw. I w ten oto sposób 3 Rajd Grodzki przeszedł do historii.

Doprawdy, trudno już zliczyć imprezy organizowane przez Automobilklub Biecki w Bieczu  wciągu ostatnich kilkunastu lat. Należy jednak podkreślić, że w tym czasie stowarzyszenie to  rozwinęło imponującą aktywność zarówno na polu sportowym, jak i też w obszarze działalności na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Obecnie Automobilklub Biecki należy do grona najlepszych automobilklubów w Polsce – stwierdza Krzysztof Mikruta.

Warto jeszcze podkreślić, że w trakcie rajdu prowadzona była rejestracja potencjalnych dawców szpiku. Mimo bardzo niesprzyjającej pogody zgłosiło się ponad 100 osób. W Bieczu zarejestrowało się 73 nowych dawców, a w Gorlicach 23 osoby. Rejestracja prowadzona była także w Jaśle. Akcja rejestracji prowadzona była z myślą o chorym na białaczkę Marku, który poszukuje genetycznego bliźniaka.

Rzecznik Prasowy Rajdu
Krzysztof Mikruta

 

Pierwsza pętla HRSMP

_MG_0393
fot. Wiesław Dudka

Już pierwsze kilometry odcinków 3 Rajdu Grodzkiego czyli 6 i ostatniej rundy Motul HRSMP, okazały się dość pechowe dla niektórych załóg. Po pierwszym odcinku odpadły 3 załogi.

Niezwykle śliska nawierzchnia i ograniczona widoczność, wynikająca z intensywnych opadów deszczu, doprowadziły do tego, że niegroźnym dla zdrowia uczestników wypadkom, uległy załogi nr 2 (Artur Rowiński oraz Magdalena Tokarska, Audi Quattro), nr 3 (Robert Luty oraz Darek Gurdziołek, Subaru Legacy). Samochody obu załóg rolowały a zdarzenie to wykluczyło z rajdu załogę nr 2. Załoga numer 3 po intensywnych naprawach, postanowiła walczyć o cenne w klasyfikacji mistrzostw punkty i za wszelką cenę pozostać w rajdzie.
Dość ciężkie warunki pierwszej pętli to również wysoka wilgotność, wynikająca z długotrwałych opadów deszczu. Tej przeszkodzie, zaliczając nienaprawialną awarię elektryki pokładowej, uległ pojazd załogi nr 20 (Mariusz Ziółkowski oraz  Przemek Bosek, FSO Polonez 2000).
Ostatnia z załóg, która odpadła już na pierwszym odcinku to ekipa nr nr 14 (Damian Kostka oraz Paweł Pochroń, Honda Civic). W ich samochodzie doszło do awarii napędu.
Dodatkowo zwiedzanie poza trasą zafundowała sobie, reprezentująca Automobilkub Krakowski, załoga nr 9 (Grzegorz Zych oraz Paweł Duniewicz w Oplu Astrze). Na szczęście poza utratą czasu, zdarzenie nie miało znaczącego wpływu na kondycję zawodników oraz pojazdu.
Najlepszy czas na pierwszym odcinku zanotowała załoga nr 1 (Krzysztof Głowala oraz Mateusz Głowala, Mazda 323 GTX) wyprzedzając zaledwie o 0,1 sek załogę nr 12 (Tomasz Mrzygłód oraz Krzysztof Janik, Honda Civic)
Drugi odcinek okazał się być pechowy dla załogi nr 21 (Tomasz Curyło oraz Marcin Borycki, Lada VFTS), której pojazd, po przejechaniu zaledwie 800 metrów drugiego odcinka uległ awarii.
Drugi odcinek padł łupem ekipy nr 9 (Grzegorz Zych oraz Paweł Duniewicz, Opel Astra). Najlepszy zanotowany czas to 5:39,6, który oznacza średnią prędkość 85 km/h.
Przed nami kolejne odcinki oraz znacząca poprawa pogody.
Michał Błażej Wasilewski

Znamy już pełną listę uczestników 3 Rajdu Grodzkiego.

21458646_10211692078395741_1328402403_o

Już tylko niecały tydzień dzieli nas od 3 Rajdu Grodzkiego. Tegoroczna edycja odbędzie się w potrójnym wydaniu. Wystartuje w niej łącznie 65 zawodników, walczących o punkty w MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, DISLA Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia oraz w Mistrzostwach Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super KJS. Łączna długość trasy to 156,36 km. Zlokalizowano na niej 6 całkowicie asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 45,93 km.

W sobotę, 28 października, zawodnicy stawią się na odbiorze administracyjnym. Następnie  zapoznają się z trasą, a samochody przejdą badanie kontrolne. W tym samym dniu, o godz. 19.00 odbędzie się na bieckim rynku start honorowy. W niedzielę rano zawodnicy wyruszą na odcinki specjalne zlokalizowane na terenie powiatu jasielskiego, w gminach Brzyska, Jasło i Skołyszyn.
Po każdej pętli załogi zjeżdżać będą do parku serwisowego, mieszczącego się na ul. Tumidajskiego w Bieczu. Na mecie rajdu pierwsza załoga zamelduję się w niedzielę o godz. 14.48.

Warto być zarówno na bieckim rynku, jak w parku serwisowym, ponieważ będzie to świetna okazja, by z bliska zobaczyć rajdowe maszyny i porozmawiać z zawodnikami. A będzie na co popatrzeć, bowiem wśród startujących aut nie zabraknie legendarnych maszyn rajdowych, takich jak: audi quattro A2, subaru impreza 555, czy mazda GTX. Prawdziwą wisienką na torcie będzie przepiękna toyota celica GT4 ST205, która jako tzw. „zerówka” pojedzie przed uczestnikami rajdu. Organizatorzy już dziś zapraszają wszystkich
do uczestnictwa w tym niezwykłym wydarzeniu. Spodziewamy
się zaciętej walki na oesach i sporej liczby kibiców, tak, jak było
w latach ubiegłych – mówi Marek Sitek, prezes Automobilklubu Bieckiego – głównego organizatora Rajdu Grodzkiego.

Pełne listy zgłoszeń dostępne poniżej.

Lista zgłoszeń HRSMP

Lista zgłoszeń RSMPk

Lista zgłoszeń Super KJS

 

Rzecznik Prasowy Rajdu Grodzkiego

Krzysztof Mikruta

Ruszyły zgłoszenia na 3.Rajd Grodzki

IMG_0067

Zawodnicy, którzy chcą wziąć udział w Rajdzie Grodzkim mogą już nadsyłać zgłoszenia. Tegoroczna edycja będzie decydować o mistrzowskich tytułach,  w MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, DISLA Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia oraz Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM w SuperKJS. Na zawodników czeka 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 45,93 km, a całkowita długość trasy to 156 km. Baza Rajdu zostanie zlokalizowana na terenie Biecza, gdzie również odbędzie się start badanie kontrolne, start honorowy oraz rozdanie nagród. Zgłoszenia przyjmowane są do niedzieli, 22 października. Szczegóły na stronie www.rajdgrodzki.pl, w zakładce Zawodnicy.

 Serdecznie zapraszamy,

3 Rajd Grodzki już wkrótce…

3 Rajd Grodzki odbędzie się w dniach 28-29 października. Zmianie w stosunku do ubiegłorocznej edycji ulega lokalizacja parku serwisowego, który został przeniesiony do Biecza. Tam również odbędzie się start honorowy i rozdanie nagród. Z Biecza zawodnicy udadzą się do powiatu jasielskiego, w którym zostaną rozegrane, znane z ubiegłego roku odcinki specjalne. Ich przebieg został jednak nieznacznie zmodyfikowany, a długość dostosowana do aktualnych przepisów. Zawodnicy HRSMP i RSMPk trzykrotnie pokonają 2 oesy, o Łącznej długości 45,9 kilometrów na 156 km całkowitej długości trasy. Zawodnicy SKJS przejadą te same odcinki, jednak w nieco krótszej wersji. Długość odcinków wyniesie 21,9 km. Organizatorem rajdu pozostaje Automobilklub Biecki oraz Jasielski Klub Motorowy i Ratownictwa Drogowego w Jaśle.

PUBLIKACJA REGULAMINU UZUPEŁNIAJĄCEGO
7 października 2017r. – sobota

OTWARCIE LISTY ZGŁOSZEŃ
7 października 2017r. – sobota

ZAMKNIĘCIE LISTY ZGŁOSZEŃ
22 października 2017r. – niedziela, godz. 24:00

TERMIN ZAMÓWIENIA DODATKOWEJ POWIERZCHNI ORAZ SĄSIADUJĄCYCH STANOWISK W PARKU SERWISOWYM
22 października 2017r. – niedziela, godz. 24:00

PUBLIKACJA LISTY ZGŁOSZEŃ
24 października 2017r. – wtorek

Podziękowania Dyrektora 2 Rajdu Grodzkiego

logo_grodzkiDrodzy Klubowicze,

W imieniu własnym oraz komitetu organizacyjnego 2 Rajdu Grodzkiego pragnę serdecznie podziękować wszystkim osobom, zaangażowanych w organizację rajdu.

Dotychczas docierają do mnie tylko pozytywne opinie i oceny rajdu, a nie byłoby to możliwe bez Waszej ciężkiej pracy, zarówno w trakcie rajdu, jak również przed startem i po jego zakończeniu.

Wspaniałą robotę wykonali ludzie budujący trasę, którzy rozwinęli kilometry taśmy i rozłożyli setki opon, a po wszystkim jeszcze to uprzątnęli, doprowadzając drogi do stanu z przed rajdu. Wielkie brawa należą się wszystkim sędziom, pracującym w trakcie rajdu. Kierownicy odcinków, szefowie zabezpieczenia, sędziowie faktu, obsługa pomiaru czasu, kierownicy biura, parku serwisowego, przegrupowania i BK sprawili, że rajd przebiegał sprawnie, bez większych opóźnień i co najważniejsze – żaden z sześciu zaplanowanych odcinków nie został odwołany. To duży sukces, zwłaszcza że rajd ten robiliśmy po raz pierwszy. Dziękuję również załogom samochodów funkcyjnych, które odpowiedzialnie podeszły do swoich zadań w trakcie rajdu.

Pomimo połączenia sił Automobilklubu Bieckiego i Jasielskiego Klubu Motorowego i Ratownictwa Drogowego, nasze zasoby ludzkie okazały się niewystarczające do obstawienia wszystkich funkcji. Jednak jak zawszę w takich sytuacjach z pomocą przyszły zaprzyjaźnione Kluby, tj. Automobilklub Małopolski w Krośnie, Auto Moto Klub Limanowa oraz Automobilklub Stomil z Dębicy. Bez ich pomocy rajd nie doszedłby do skutku.

Jeszcze raz gorąco dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji projektu Rajd Grodzki.

Pozdrawiam,

Mateusz Kacprzak

Dyrektor Rajdu

P.S.

Szczególne, osobiste podziękowania kieruję do:

– Krzysztof Sitek – Wicedyrektor ds. Sportowych – za ogarnięcie całej, ogromnej i nieuniknionej „papierkologii”.

– Jerzy Adam – Wicedyrektor ds. Organizacyjnych – za mistrzowskie załatwienie spraw z władzami samorządowymi i kawał dobrej roboty, wykonanej przed, w trakcie i po rajdzie.

– Marcin Wojciechowski – Wicedyrektor ds. Zabezpieczenia – za pobudkę o 4 rano i ręce poparzone pokrzywami J

oraz

– Stanisław Radzik – Prezes Jasielskiego Klubu Motorowego i Ratownictwa Drogowego w Jaśle

– Marek Sitek – Prezes Automobilklubu Bieckiego

Rowiński, Rybka i Wypych wygrywają Rajd Grodzki,

IMG_0067Artur Rowiński, pilotowany przez Magdalenę Tokarską okazał się najszybszym kierowcą w stawce Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. Za załogą Audi Quattro  sklasyfikowano duet Krzysztof Głowała i Mateusz Głowała, w samochodzie Mazda 323GTX. Podium uzupełniła załoga ELEFANT/Ernest Kornobis w BMW 318is. Z pucharowej stawki jedynie 9 załóg dotarło do mety rajdu. Dwie Łady VFTS, prowadzone przez Tomasza Curyło i Witolda Molickiego wypadły na odcinkach 1 i 4. Awarię pokonały Renault 5 GT Turbo Pawła Wysockiego i Poloneza Mieczysława Galanta.

W stawce zawodników zgłoszonych do rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia bezkonkurencyjny okazał się jadący Citroenem Saxo Krzysztof Rybka, pilotowany przez Krzysztofa Grzesika. Reprezentanci Automobilklubu Galicyjskiego o ponad 23 sekundy pokonali Roberta Długopolskiego i Pawła Piczaka, korzystających z Mitsubishi Lancera EVO 9, zgłoszonego w klasie RO 4WD. Trzeci rezultat osiągnęła załoga Konrad Strzeżysz/Olga Goźlińska w Hondzie Civic. W Gościach najszybsi byli Krzysztof Dominik i Ryszard Chlebowski w Hondzie Civic. Na drugim miejscu przyjechali Przemysław i Barbara Gosztyła w Oplu Astra. Rajd Grodzki można śmiało nazwać nieoficjalną rundą Pucharu Peugeota i Citroena, który rozgrywany jest w ramach RSMŚl, bo na starcie stanęła niemal cała stawka pucharowiczów ze Śląska. Warto również odnotować, że żaden z zawodników nie odpadł z rywalizacji.

II Runda Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego w Super KJS została zdominowana przez Adama Wypycha i Łukasza Stępnia, którzy na swoim koncie zapisali pięć z sześciu rozegranych odcinków. Za Hondą Wypycha zostali sklasyfikowani Michał Podsiadło i Patryk Kielar w Renault Clio oraz Bartosz Kowalski i Artur Łęczycki w Oplu Astra. Zawodnicy SKJS najliczniej stawili się na starcie rajdu, jednak aż siedmiu z nich nie dotarło do mety rajdu.

54 zgłoszenia do 2 Rajdu Grodzkiego

Na stronie Rajdu zostały opublikowane listy zgłoszeń. Łącznie 54 załogi zgłosiły chęć udziału w Rajdzie, w tym odpowiednio 14 w HRPP, 15 w RSMPk i 25 w SKJS. W zakładkach TABLICA OGŁOSZEŃ opublikowaliśmy również komunikaty Dyrektora, dotyczące zmiany pojemności trasy dla SKJS oraz harmonogramy OA i BK. Na stronie znalazł się również schemat rozmieszczenia stanowisk w parku serwisowym. Wszystko można znaleźć w zakładce TABLICA OGŁOSZEŃ

Kilka słów Prezesa Jasielskiego Klubu Motorowego i Ratownictwa Drogowego w Jaśle

stanislawJesteśmy zadowoleni, że wspólnie z Automobilklubem Bieckim organizujemy 2. Rajd Grodzki,  zwłaszcza, że większość trasy i odcinki specjalne rajdu rozgrywane będą na gościnnej ziemi jasielskiej.

Sądzę, że wybór trasy, która jest trudna i wymagająca, a przebiega przez urokliwe tereny  naszego powiatu spełni wymagania zawodników i zapewni im dużo sportowych wrażeń. Mamy nadzieję, że tym samym rajd wpisze się na stałe do kalendarza tego rodzaju imprez sportów samochodowych.

Rajd jest prowadzony w konwencji trzech jednocześnie rozgrywanych rund i stanowi dużą frajdę tak dla kibiców sportu samochodowego jak i dla osób, które po raz pierwszy będą mieć kontakt z imprezą tego rodzaju. Dodatkowo kibice będą mieli rzadką okazję zobaczenia rywalizacji historycznych samochodów rajdowych na terenie powiatu jasielskiego.

Tą drogą pragnę podziękować za współpracę w przygotowaniu rajdu lokalnym władzom, organizacjom społecznym i wszystkim, którzy swoją przychylnością wsparli nas
w podejmowanych działaniach.

W imieniu organizatorów zapraszam zawodników do uczestnictwa w imprezie, zaś kibiców do bezpiecznego jej obserwowania i kulturalnego kibicowania.

Wypowiedź Dyrektora 2 Rajdu Grodzkiego

kacprzak_mateuszTylko 3 dni pozostały do zamknięcia listy zgłoszeń do 2. Rajdu Grodzkiego, który w tym roku będzie rundą Historycznego Rajdowego Pucharu Polski, Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia oraz Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super KJS. Wyciągając wnioski z ubiegłorocznego niepowodzenia odpowiednio wcześniej zadbaliśmy o wszelkie niezbędne zgody na zorganizowanie rajdu i teraz mogę śmiało powiedzieć, że jedynie kataklizm może spowodować odwołanie tegorocznej edycji. Wierzę jednak, że nic takiego się nie stanie i w sobotę, 27 sierpnia spotkamy się na Bieckim rynku, gdzie odbędzie się OA, BK i Start Honorowy. W niedziele rajd przenosi się do powiatu jasielskiego, gdzie przy nieocenionej pomocy Jasielskiego Klubu Motorowego i Ratownictwa Drogowego w Jaśle wytyczyliśmy 2 odcinki specjalne, które będą pokonywane trzykrotnie. Biuro, Park Serwisowy i Meta Rajdu będą zlokalizowane na terenie firmy Trans-Wiert, przy ulicy Przemysłowej.

Odcinki, które dla Was przygotowaliśmy na pewno przypadną do gustu zawodnikom i kibicom. Są wąskie i kręte, będą na nich hopki, ostre spadania i łącznik szutrowy. Konfiguracja odcinków również sprzyja oglądaniu, a do tego ich malownicze położenie w paśmie góry Liwocz na pewno je dodatkowo umili.

Serdecznie zapraszam wszystkich zawodników, kibiców i sympatyków rajdów samochodowych.

Zaproszenie zawodników RSMŚl na 2 Rajd Grodzki

grafikaJak poinformował serwis Rajdy24.pl pan Marek Sitek, Prezes Automobilklubu Bieckiego, organizator podjął decyzję o tym by załogi, które nie mogły wystartować w Rajdzie Oświęcimskim, mogły wystartować w 2. Rajdzie Grodzkim ze wpisowym na poziomie obniżonym do końca terminu zgłoszeń. Ten upływa już w poniedziałek, 22 sierpnia 2016 (godz. 24:00). Wszystkie załogi z RSMŚl, które zgłoszą się na Rajd Grodzki będą mogły skorzystać z wpisowego na poziomie pierwszego terminu zgłoszeń.

Chcemy, by zawodnicy RSMŚl mogli pojechać rajd tej samej rangi Mistrzostw Okręgu, jedynie tydzień później i by nie ponosili dodatkowych kosztów. Wszystkich serdecznie zapraszamy. Biecz jest blisko, a rajd zapowiada się wyśmienicie – powiedział Prezes Sitek.

Po nieudanym starcie z Małopolską Policją w ubiegłym roku tegoroczny 2. Rajd Grodzki zapowiada się w tym roku jako bardzo ciekawa impreza rajdowa, z silną obsadą startujących, zarówno w Mistrzostwach Okręgu, jak i Historycznym Rajdowym Pucharze Polski. Łącznie z SKJS spodziewanych jest około 70 załóg.

Tym razem z zatwierdzeniem planu zabezpieczenia nie było żadnych problemów a Podkarpacka Policja i lokalne gminy udzieliły znacznej pomocy w organizacji rajdu. Organizatorzy przygotowali fantastyczną trasę o długości ok. 40 km oesowych i tylko ok. 90 km dojazdówek. Odcinki mają od 5,5 do 7 km i są pokonywane trzykrotnie. Oesy idą głównie poza trenami zabudowanymi. Za konfigurację trasy organizatorzy zebrali już wiele pochwał jeszcze przed rajdem.

Rajdy24.pl będzie informował o przebiegu Rajdu Grodzkiego, który może istotnie wpłynąć na klasyfikację punktową Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. Wiele załóg ostrzy sobie zęby na pierwszy (choć nieoficjalny) tytuł mistrza Polski w rajdach historycznych. Jak powiedział nam koordynator HRPP Mirosław Miernik, już w przyszłym sezonie cykl HRPP ma szanse otrzymać formalną rangę Mistrzostw Polski.